Csak a kalóriák

Csak a kalóriák

Kakaós/fahéjas/pizzás csiga teljes kiőrlésű lisztből

Egy tészta, háromféle töltelék

2017. április 30. - Rela

Tegnap egyedül voltam itthon, ezért volt időm sütögetni kicsit. Egyszer már megcsináltam ezt a tészták, akkor csak kakaós csigák készültek, most az akkori sikeren fellelkesülve újra belevágtam, de ezúttal kicsit változatosabban töltöttem meg.

Hozzávalók:

Tészta: 500 g teljes kiőrlésű búzaliszt, 25 g friss élesztő, 4 dl tej, 1 kávéskanál cukor, csipet só.

Töltelék:

Kakaós és fahéjas: (a tészta feléhez használtam): kb 100 g margarin, 50 g cukornak megfelelő folyékony édesítő, 2 kiskanál cukor (hogy legyen minek karamellizálódni), kb. 4 kiskanál kakaó (az össz. tészta negyedéhez), vagy 3 kiskanál fahéj (a másik negyedhez)

Pizzás: 1 tubus pizzakrém, 200 g reszelt sajt, 200 g csirkemellsonka

Elkészítés:

A kissé langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. A lisztet és a csipet sót összekevertem, hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, majd jó alaposan összegyúrtam. Kb. 5-8 percig birkóztam vele, majd konyharuhával lefedve pihentettem meleg helyen 20 percig. (Ennél a pontnál nem szabad őrizetlenül hagyni, mert a macska besegít a dagasztásban... Saját tapasztalat.:)) A pihenő után újra átgyúrtam 6-7 percig, majd újabb 20 perces pihenő következett. Ez után elfeleztem a tésztát, és az első felét kinyújtva megkentem pizzakrémmel, ezt beszórtam reszelt sajttal, majd ráfektettem a csirkesonkát. Ezen még egy kevés pizzakrémet eloszlattam, hogy feltekerésnél jobban egyben maradjon. Az egész tésztát feltekertem, majd ujjnyi vastag szeleteket vágtam belőle. Ezt sütőpapírral bélelt tepsire fektettem, megkentem egy kevés olvasztott margarinnal a tetején, és mehetett az előmelegített sütőbe 180 fokra. Nagyjából fél óra alatt szépen megsültek a csigák.

p4300031_2.jpg

Amíg a pizzás kör sült, összeraktam a kakaós és fahéjas verziókat is. A tésztát kinyújtás után megkentem az olvasztott margarin és folyékony édesítő keverékével, majd megszórtam a kakaós/fahéjas cukros keverékkel. Feltekertem, szeleteltem, a maradék édesítős olvasztott vajat kicsi tejjel összekevertem, majd ezzel megkentem a csigákat. Ugyan úgy, 180 fokon, kb. fél óra alatt készre sütöttem.

p4300052_2.jpg

Azt hiszem, elég jól sikerültek, és mivel teljes kiőrlésű lisztből vannak, jobban eltelítenek, mint a fehér lisztes változatuk.

Kalória-adatok:

Pizzás csiga: 100 g: 294 kcal

Kakaós és fahéjas csiga: 100 g: 262 kcal

A bejegyzés trackback címe:

https://csakakaloriak.blog.hu/api/trackback/id/tr9312469427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esztivagyok 2018.03.20. 01:22:00

Hú de szépek lettek azok a kakaós csigák! Összehasonlítva a fehér lisztes csigákkal, ízre és állagra milyenek?

Rela 2018.03.20. 09:47:40

Köszönöm! :) Állagra ugyanolyan puha, egyáltalán nem kemény vagy száraz. Ízre is finom, kicsit persze érezni rajta, hogy nem fehér liszt, de a párom, aki nehezen viseli a nem fehér lisztes dolgokat, simán megette és ízlett neki :)
süti beállítások módosítása